Elkan.dk er ikke bare en anden side, der har eksisteret siden år 2000, hvor du finder en masse information og vejledning.

ELKAN er også en virksomhed. Vi hjælper organisationer og mennesker videre i den retning, som man gerne vil – eller en man ikke vidste man gerne ville.

Cases

Effektive beslutningsprocesser og møder

 Lederne i en stor dansk televirksomhed havde for travlt på deres møder. De nåede ikke alt de ville, de vurderede selv at de lå under middel på mødeffektivitet, men ville gerne være helt i top.

Vi interviewede lederne, observerede deres møder og holdt sessioner med ledelsen før og efter møderne. På baggrund af data og observationer udviklede vi processer for møder og sparrede med mødelederne om hvordan de kunne bruge de enkelte redskaber. Alt blev afleveret med video – vi tror ikke på flere rapporter med mindre det bliver efterspurgt.

Workflow og kompetencer

En afdeling med sagsbehandlere og enkelte jurister i en kommune havde i lang tid ikke fået gennemført MUS og talt udvikling. Lederen ville gerne have et overblik over hvad det krævede at være en sagsbehandler og få et fælles blik for deres opgaver.

De fik diskuteret tegnet og beskrevet alle arbejdsprocesser og matchet opgaver med kompetencer. Sagsbehandlerne fik vurderet sig selv på de forskellige kompetencer – hvor gode var de til dem

Nedlagt arbejde

Et speditionsfirma havde været ude for en arbejdsnedlæggelse pga. en kommentar fra en leder, som en medarbejder misforstod. Lederen fik faktisk løst problemet, men de øvrige medarbejdere nedlagde arbejdet.

Vi designede og gennemførte et lederforløb til udvikling af personligt lederskab, forståelse for organisationer og lederopgaven – bl.a. konflikthåndtering og kommunikation. Der blev etableret nye processer for lederne, bedre kommunikation, og ELKAN designede et 12 min. møde til lederne. De arbejdede i 3-holdsskift, så det var svært for dem at kommunikere. Det blev ændret. Allerede undervejs blev der aftalt initiativer og handlinger, som fik ændret ledernes adfærd og deres kommunikation med medarbejderne.

 

 

Vi hjælper med…

  • Projektledelse
    • Rådgivning om ledelse af projekter
    • Coaching af projektleder
    • Undervisning i projektledelse PL1-4
  •  HR
    • MU-Samtaler
    • Forandringsprocesser
    • Kompetenceafklaring
    • Workflow og arbejdsprocesser
    • Konflikthåndtering og -mægling
    • Outsourcet HR-funktion for SMV’ere
    • Facilitering og workshops
    • Strategi og vision
    • Mødeledelse og effektive møde
  • Ledelse
    • Lederudvikling
    • Coaching
    • Team- og gruppeudvikling
    • Lederroller og -profiler
  • Kommunikation
    • Personlig kommunikation
    • IT, intranet og medier
    • KPI’er effekt og måling

[contact-form to=’mikael@elkan.dk’ subject=’Kontakt ELKANs firma’][contact-field label=’Navn’ type=’name’ required=’1’/][contact-field label=’Email’ type=’email’ required=’1’/][contact-field label=’Telefon’ type=’text’/][contact-field label=’Tilmeld mig nyhedsbrev for særtilbud og arrangementer fra ELKAN.’ type=’checkbox’/][contact-field label=’Virksomhed’ type=’text’/][contact-field label=’Kommentar’ type=’textarea’ required=’1’/][/contact-form]