Del med dem du kender

 Storytelling

Storytelling som begreb

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Storytelling har siden midten af 90’erne været et af de store buzzwords inden for marketing, branding, PR og kommunikation.  Ordet bliver brugt om mangt og meget.

Share
Anekdoten – den stærkeste fortælling

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Mange spørger hvordan man så skal gøre, hvis man gerne vil bruge storytelling. En “nem” indgang er at bruge anekdoter. Den omninarrative fortælling Anekdoten har nogle

Share
Publikationer

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Storytelling / historiefortælling i organisationer Interview: Radiointerview om storytelling – 2005 Interviewet blev foretaget i forbindelse med konference i Århus om storytelling. Åbn interview som mp3

Share
Storytelling i perspektiv

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Begrebet “storytelling” er allerede, inden det har fundet sit fodfæste, ved at blive udvandet af at blive brugt til en teori om alt Følgende er storytelling

Share
Narrativer som begreb inden for storytelling

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+I sprogteori kan man definere narrativer på en mere konkret måde end det ofte sker i håndbøger om organisationsteori om storytelling – fx ud fra grammatiske

Share
Litteratur

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Udvalg af litteratur med relation til storytelling og organisationsteori Andersen, Heine og Kaspersen, Lars Bo (Ed.): Klassisk og moderne samfundsteori. Hans Reitzels Forlag, 1996/2000. Andersen, Heine,

Share
Harens speciale

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+En fortælling fra det virkelige liv som specialestuderende En ræv hører en underlig klapren i skoven. Den går efter lyden og kommer til en lysning. Her

Share
Foredrag og kurser

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Få et tilbud eller se efter kommende foredrag og undervisning Mikael Elkan holder løbende kurser om storytelling. www.ElkanLab.dk Lær metoder og hør erfaringer om at bruge

Share
Storytelling i virksomheder

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+storytelling, fortællinger, historier eller historiefortælling… sært barn har mange navne En fortælling er en mundtlig gerne, som vi bruger dagligt. Fortællingens styrke er den relation fortælleren

Share
Virksomheder kan jo ikke fortælle

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Storytelling – bløde værdier med hårde resultater. – af Mikael Elkan (cand.mag.). Artiklen er oprindeligt skrevet til corporaterelations.dk  ”Hvis disse vægge kunne tale,” siger man, men

Share
Storytelling til tælling?

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Hvad er storytelling, og hvad skal de humanistiske videnskaber bruge det til. Storytelling har op igennem 90’erne været et modeord. Artiklen debatterer storytelling og brugen af

Share
Storytelling som online branding

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Virksomheden eller produktet skal skabe oplevelser, værdier og følelser for at kunne konkurrere – påstanden er også at fortællinger kan det, og spørgsmålet er her om

Share
Hvad kan storytelling – brugt eller misbrugt af virksomheder

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Kommentarer fra seminar hos Berlingske Tidende afholdt i 2002 Fire virskomheder mødtes i 2002 hos Berlingske Tidende til at diskutere storytelling ved et seminar afholdt af

Share
Brug af aktantmodellen til storytelling

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Aktantmodellen, berettermodellen, fortællemodellen, eventyrmodellen… modellerne er mange. Her er aktantmodellen beskrevet til at konstruere historiefortællinger – af Mikael Elkan (cand.mag.) Aktantmodellen er en model som de

Share
Anekdoter

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Anekdoter Anekdoter er korte fortællinger, som er almengyldige og ikke har nogen egentlig fortæller, men som kan fortælles af alle. Det interessante ved anekdoter er også

Share
Mellem to verdener

Del med dem du kenderFacebookTwitterGoogle+Mellem to verdener Om fiktion og virkelighed af Mikael Elkan – oprindeligt trykt i Sentura – Tidsskrift for litteratur og film, # 11 (2001)  Redaktørens note:

Share