Skriv

Artikler om at skrive bedre tekster.

Når målgruppen ikke er målet

Trykt i Kommunikation & Sprogs medlemsblad 2016 Den gode gamle med at kommunikation kommer af “communicare”, som betyder “gøre fælles” er i den grad udfordret i dag. Vores sprog er

Share
Jobansøgninger og jobsamtaler

Et par råd og vejledning Det sværeste ved enhver jobsøgning er at dine konkurrenter er usynlige. Derfor skal du fremhæve nogle sider af dig selv, som du kan stå inde

Share
Sproget på nettet er råddent

Generelt finder man flere sprog- og stavefejl på nettet end i andre medier – måske med undtagelse af dagspressen 🙂 Hvorfor? Elkans bud er at det primært skyldes at hjemmesider

Share
Skriv referater i virksomheder

Referater er en overset genre. For de fleste virksomheder er det en hovedløs handling ,som skal gøres, men den er langt undervurderet og kan bruges meget mere styrende og koordinerende,

Share
Skriv taler

Skriv taler Det sværeste ved at skrive en tale er at holde den Kunsten er at omsætte det skrevne til det talte og tænke sit publikum ind i talen. En

Share
Råd om at skrive breve

Glade læsere er godt for enhver afsender, men det kræver at man skriver et brev og ikke en skrivelse, som mange stadig gør  – især i større virksomheder og organisationer. 

Share
Om at skrive

Generelt om at skrive, skriftens historie og lidt om hvad skriftsprog er. Skriften har været menneskets sekundærer udtryksform, som er bearbejdet og forfinet igennem flere tusinde år. Skrift er grundlaget

Share
Pressemeddelelser

I dag er pressemeddelelser mest officielle udtalelser eller udsagn, da meget kommunikation foregår via andre kanaler. Det er år siden at journalisterne havde rorpinden og stolede på, at var det

Share
Tekster og kommunikation som produkt

Tekster og kommunikation som produkt  – af Mikael Elkan Om krav til teksters korrekthed, form og hvad man bør fokusere på, når man skriver tekster. Ofte drukner tekstarbejde i overkorrekthed

Share
Virksomhedens breve og e-mails

Virksomhedens breve og -mails Virksomhedens breve og mails er ofte det første eller sidste møde med kunden eller en samarbejdspartner. Det vil de fleste gerne have er godt. Her er

Share

Del med dem du kender